Kui turundus kaotab hinge. Ja miks ta selle inimese juurest tagasi leiab.
Me üritame iga hinna eest olla uuenduslikud, samal ajal kui inimene teisel pool ekraani tahab lihtsalt aru saada, miks sa temaga üldse räägid. Me mõõdame, testime, optimeerime ja jälgime, kas engagement tõusis 0,3%. Aga vahel tekib tunne, et kuskil selle kõige keskel on üks oluline asi kaduma läinud - inimene.
Turundusest on saanud masin, kus brändid võistlevad tähelepanu pärast, mitte usalduse pärast. Kõik tundub sarnane: samad filtrid, samad helid, samad sõnad. Ja siis me imestame, miks inimesed ei reageeri.
Iga bränd räägib kellegagi. Mitte ainult nendega, kes naeratavad kampaaniavideos ja räägivad KPI-dest ja CVI-st nagu oma lapse nimedest, vaid ka nendega, kellel on täna halb tuju ja homne arve maksmata. Kõik nad on päris. Turundus, mis klapib inimesega, ei räägi ideaalsele sihtrühmale, vaid inimesele, kes on kord inspireeritud ja kord lihtsalt väsinud. AI on alati täiuslik. Ja just seepärast ei ole ta kunagi päriselt usaldusväärne.
Turundus on tegelikult peegel
See, kuidas sa suhtled, näitab, kes sa oled. Aga kui palju sa tead inimesest, kes teisel pool ekraani on? Turundus ei loo inimest. Aga turundaja saab luua inimlikult. Iga postitus, iga klipp, iga sõna räägib midagi su väärtustest. Kui kõik tundub sile ja turvaline, siis võib-olla pole seal enam elu sees. Sest inimene tunneb ära, kui miski on päris. Me ei pruugi alati seda sõnastada, aga me tajume seda.
Millal AI sulle viimati silma vaatas? Aga sina oma kliendile? Turundus on suhe. Kui ta on ühepoolne, siis see lihtsalt ei tööta. Kõik teavad, kuidas reklaami teha, milline on veatu feed või värvikoodid, aga see on just see, mis tarbijat aina vähem huvitab.
AI on suurepärane abiline ja kohutav juht
Eesti turunduse järgmine kasvutase ei tule uuest AI-tööriistast ega trendist, vaid inimlikkuse tagasitoomisest turundusse. Turundus, mis klapib inimesega, kasvatab mitte ainult müüki, vaid ka väärtust. Ja väärtus kasvatab lõpuks majandust. Kui me hakkaksime mõõtma mitte ainult klikke ja reach’i, vaid ka seda, kas sõnum tekitab tunde õigetele inimestele, kas ta loob usaldust ja kas ta peegeldab väärtust, siis muutuks kogu valdkond.
Teadlik turundus ei ole tehniliselt täiuslik. Ta on inimlikult mõjuv. Päris inimene on väsinud, unistav, vahel ebaloogiline ja alati muutuv. Teate ju küll - keegi, kes haarab hommikul tanklast kohvi, sest ta jälle unustas eelmisel päeval tankida. Aga kui koosolekule jõuab, nähakse hilinemise põhjuseks tuttavat topsi, mille peal on tsitaat “Ole ise enda kangelane.” :) Selle tanklaketi PR osakond tegi oma töö.
Me räägime väärtustest, aga käitume nagu kõik teised.
Peaaegu iga bränd ütleb, et ta on “autentne”, “inimlik” ja “hooliv”. Aga kui kõik ütlevad sama, siis miski ei kõla enam päris. Autentsus ei ole sõna, mida panna reklaami lõppu. Ausus on muutunud riskiks ja just seetõttu on see kõige tugevam turundusvõte. Kui kõik teevad sama, siis see pole enam strateegia. See on massipsühhoos.
Turundus pole katki, inimesed lihtsalt ei viitsi võltsi kuulata
Turundus ei ole kriisis. Inimesed lihtsalt ei viitsi enam võltsi kuulata. Ja see on tegelikult hea uudis, sest ausus töötab jälle. Et brändid, kes päriselt tunnevad oma inimesi, ei pea konkureerima heli, vaid sisuga.
Turundusest on saanud masin, kus brändid võistlevad tähelepanu pärast, mitte usalduse pärast. Kõik tundub sarnane: samad filtrid, samad helid, samad sõnad. Ja siis me imestame, miks inimesed ei reageeri.
Iga bränd räägib kellegagi. Mitte ainult nendega, kes naeratavad kampaaniavideos ja räägivad KPI-dest ja CVI-st nagu oma lapse nimedest, vaid ka nendega, kellel on täna halb tuju ja homne arve maksmata. Kõik nad on päris. Turundus, mis klapib inimesega, ei räägi ideaalsele sihtrühmale, vaid inimesele, kes on kord inspireeritud ja kord lihtsalt väsinud. AI on alati täiuslik. Ja just seepärast ei ole ta kunagi päriselt usaldusväärne.
Turundus on tegelikult peegel
See, kuidas sa suhtled, näitab, kes sa oled. Aga kui palju sa tead inimesest, kes teisel pool ekraani on? Turundus ei loo inimest. Aga turundaja saab luua inimlikult. Iga postitus, iga klipp, iga sõna räägib midagi su väärtustest. Kui kõik tundub sile ja turvaline, siis võib-olla pole seal enam elu sees. Sest inimene tunneb ära, kui miski on päris. Me ei pruugi alati seda sõnastada, aga me tajume seda.
Millal AI sulle viimati silma vaatas? Aga sina oma kliendile? Turundus on suhe. Kui ta on ühepoolne, siis see lihtsalt ei tööta. Kõik teavad, kuidas reklaami teha, milline on veatu feed või värvikoodid, aga see on just see, mis tarbijat aina vähem huvitab.
AI on suurepärane abiline ja kohutav juht
Me räägime väärtustest, aga käitume nagu kõik teised.
Peaaegu iga bränd ütleb, et ta on “autentne”, “inimlik” ja “hooliv”. Aga kui kõik ütlevad sama, siis miski ei kõla enam päris. Autentsus ei ole sõna, mida panna reklaami lõppu. Ausus on muutunud riskiks ja just seetõttu on see kõige tugevam turundusvõte. Kui kõik teevad sama, siis see pole enam strateegia. See on massipsühhoos.
Turundus pole katki, inimesed lihtsalt ei viitsi võltsi kuulata
Turundus ei ole kriisis. Inimesed lihtsalt ei viitsi enam võltsi kuulata. Ja see on tegelikult hea uudis, sest ausus töötab jälle. Et brändid, kes päriselt tunnevad oma inimesi, ei pea konkureerima heli, vaid sisuga.
Sisu ei pea olema revolutsiooniline. Piisab, kui ta on päriselt elus.
Ja võib-olla see ongi järgmine suur trend – mitte “järgmine suur trend”, vaid lihtsalt tõde.
Ele Puidet
Arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud lugu.
Ja võib-olla see ongi järgmine suur trend – mitte “järgmine suur trend”, vaid lihtsalt tõde.
Ele Puidet
Arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud lugu.
Vastused puuduvad