1. Jõulukampaania ei sünni detsembris. Punkt.
Detsember on loovtööstuse Black Friday – “veel viimased videod”, “viimane tõuge”, “viimane võimalus”. Aga loovus ei sünni siis, kui server kinni kukub.
Kui sa alustad kampaaniat sellepärast, et konkurent juba postitas, siis sa ei loo – sa reageerid paanikas.
Kui sa mõtled, et “aega on veel”, siis ärkadki detsembris hiljaks jäänuna. Praegu aga lootust veel on! :)
2. Sa ei müü toodet – sa müüd tunnet, mida keegi vajab rohkem kui -30%.
Kõik võivad teha ilusa pildi või video. Aga inimene ei vali hinda, vaid tunnet.
Kas su bränd annab rahu? Kvaliteeti? Lähedust? Nostalgilist jõulutunnet?
Kui see on paanikaga viimasel hetkel kokku pandud suvaline AI video, kasutatud valmis template'i või veel hullem - Canva tundumatu pilt või video, kuhu oled midagi "peale toppinud"... siis ei tunne seda mitte keegi.
Kui see on novembris läbi mõeldud, ideestatud ja hingega valmis filmitud – siis see müüb.
Tunnet ei saa kiirustada. Soodushinda küll.
3. Väga konkreetne probleem → väga konkreetne lahendus
Jõuludel on inimestel kaks suurt muret:
• “Mida kinkida?”
• “Kuidas ära otsustada?”
Kõik, mis eemaldab “valiku stressi”, müüb. Nii lihtne see ongi.
Seega toimib kampaania, mis ütleb sõna otseses mõttes:
“Kui sa ei tea, mida kinkida X-tüüpi inimesele, siis siin on lahendus.”
Mida konkreetsem segment, seda parem.
Loovus ei teki käsu peale, aga teda saab ette valmistada. Tekita endale ideedeks kaust – pane sinna mõtted, visioonid ja suunad. Loo vajalikud kaadrid nii, et novembri lõpuks oleks kõik valmis. Siis ei pea sa detsembris tegema kampaaniat paanika pealt, vaid saad rahulikult avaldada sisu, mis töötab ja mille taga sa ise seisad.
Siis mõtle läbi muidugi oma sihtgrupp, kellele, kus kanalites ja millal sa postitad. Millised e-kirjad päriselt toimiksid ning pea meeles - järjepidevus! Kui sa paned kaheks päevaks reklaami jooksma või postitad ühe pildi/video, siis ära tulemusi liialt oota. Ma armastan ikka küsida, et millal on Coca-Cola lõpetanud enda reklaamimise? :)
Vastused puuduvad